mardi 1 février 2011

Kas motyvuoja pirkti knygą?


Anot veikalo „Knygos marketingas“ (žr. žemiau), potencialius pirkėjus motyvuoja penki veiksniai, įvardijami kaip formulė S.O.N.C.A.S (Sécurité, Orgueil, Nouveauté, Confort, Argent, Sympathie):
  • Saugumas: pirkėjai rinksis knygas, kurios jau įrodė savo vertę -- pateko į bestselerių sąrašus.
  • Pasididžiavimas: knyga turi padidinti socialinę ir intelektualinę pirkėjo vertę. Kaina gali turėti didelę įtaką požiūriui į knygą. Čia gali pasireikšti „Vebleno efektas“: kainos sumažinimas gali sumenkinti produkto vertę ir patrauklumą, ypač būdingas meno arba prabangos prekėms. Pavyzdys: „Coffee Table Books“ (aukštos kokybės iliustruoti leidiniai, skirti daugiau ne skaityti, o „eksponuoti“ ant stalo).
  • Naujumas: publika jautri naujovėms, turint omenyje naujų talentų atradimą.
  • Patogumas: pirkėjai ieško skaitymo patogumo: formatas, šrifto dydis, knygos svoris bus lemiami kriterijai.
  • Ištekliai: pirkėjai renkasi knygą pasitelkę kainos kriterijų tikėdamiesi sutaupyti. [...] Pirkdami jie atsižvelgs į geriausią „kainos-turinio“ santykį.
  • Simpatijos: skaitytojas renkasi knygą pagal prielankumą autoriui arba renkasi knygą dovanai, siekdamas pamaloninti kitą asmenį.
Pagal „Knygų marketingas, t.2: reklama ir komunikacijos priemonės“
Laurence Bascle-Parkansky, Max Prieux
Editions du Cercle de La Librairie, 2010

Aucun commentaire: